» » Microsoft, Windows 10 Mobile Yıldönümü Güncellemesine olan desteğini uzatıyor
17:18 Cumartesi 15 940
13-10-2018, 17:18
Mobile 940 15

Microsoft, Windows 10 Mobile Yıldönümü Güncellemesine olan desteğini uzatıyor

Windows 10 Mobile 1607 Yıldönümü Güncellemesine destek birkaç gün sonlanıyordu ancak Microsoft bu sürüme olan desteği uzattığını açıkladı.
Bu durum, Ağustos 2016'da yayınlanan işletim sisteminin 9 Ekim 2019'a kadar güvenlik güvenlik ve iyileştirme ile ilgili yamaları almaya devam edeceğinin ve kullanıcıların destek için Microsoft'a başvurabilecekleri anlamını taşıyor.

Microsoft, işletim sisteminin bu sürümüne olan desteği ikinci defa uzatıyor, en son altı ay önce Nisan 2018'de bir güncelleme yapılmıştı.

Eski Windows 10 Mobile cihazların büyük bir kısmı Yıldönümü Güncellemesinde sıkışıp kalmıştı, eğer bu cihazlara güvenlik güncellemeleri sağlanmaz ise büyük bir tehdit oluşabilir ve kullanıcılar bu sebeplerle diğer işletim sistemlerine geçiş sağlayabilirdi.

Microsoft şimdilik bir nebze de olsa kendine sadık olan Windows 10 Mobile kullanıcılarını önemsemeye devam ediyor gibi gözüküyor ancak bir sonraki mobil atağını gerçekleştirdikten sonra bu kullanıcılara desteğin devam etmeyeceğini söylememiz pek de yanlış olmaz.
Hakkında: MSFThaber kıdemli teknoloji editörü. Türkiye'nin ilk ve tek Windows'a odaklanmış YouTube kanalı Pencereler'in kurucusu. Windows, Xbox ve diğer Microsoft donanımları da dahil olmak üzere Microsoft'un haberlerine, incelemelerine, editöryal makalelerine ve daha fazlasına odaklanıyorum.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum Ekle

Okunamayan kodu yenilemek için resmin üstüne tıklayınız


Hatırlatma
MSFThaber'e üye olarak yorumlarınıza gelen cevapları takip edebilir ve diğer kullanıcılar ile iletişime geçebilirsiniz. Ücretsiz bir hesap oluşturmak için buraya tıklayın ya da sosyal ağları kullanarak giriş yapın: Y

15 Yorum
  1. harun
    harun
    13 Ekim 2018 22:31
    İyi gunler microsoft 640 xl surum 10.0.15254.538 1709 devemı gelirmi
    1. Tolga Altaş
      Tolga Altaş
      14 Ekim 2018 10:39
      Windows 10 Mobile, haberde de belirttiğim üzere daha fazla özellik güncellemesi almayacak. Gelecek olan güncellemeler yalnızca güvenlik ve iyileştirme odaklı olacak. Microsoft 640 XL zaten Yıldönümü Güncellemesinden sonra Creators Update'i de aldı. Bu durumda sizi etkileyen bir durum yok.
  2. Ziyaretçi Kurban
    Ziyaretçi Kurban
    14 Ekim 2018 12:25
    Şimdi bizim ailede iki tane daha Lumia var. Biri Lumia 535 diğeri Lumia 540 bunlarda Sürüm 1607 İşletim Sistemi Sürümü (İS Sürümü) 10.0.14393.2551 yazıyor. Bende de Tolga Hocam Lumia 650 var onda da şunlar yazıyor Sürüm 1709 İşletim Sistemi Sürümü (İS Sürümü) 10.0.15254.530 yazıyor. Şimdi bunlar arasında ki fark ne. Mesela okuyoruz ki bu redstone 2 de kalmış ama redstone 2 nin diğer adı creators uptade mi? Ne anlamalıyız. 1709 olanlarda redstone 3 mu? Bu PC ve Mobilde ki Redstone farkını bir turlu kuramadım. İlk zamanlar oc ve mobil birdi şimdi mobil desteği bittiği için sıra kaydı kafamız karıştı? Bunu bize açıklayabilir misin? Mesela PC de şuan redstone 6 mı geliyor? Answery güncellemesi creatoes güncellemesi bu isimler aynı zamanda redstone değil mi? Büyük güncelleme adı answery mi redstone mi oluyor aralarda gelen guncellemelerde isim yok mu? Seri numarası mı sadece??
    1. Tolga Altaş
      Tolga Altaş
      14 Ekim 2018 13:02
      Lumia 535, 1607 numaralı yapı ile Yıldönümü Güncellemesinde takılı kalmış durumda resmi olarak. Ancak Insider Programından Release Preview ile güncel sürüme yükseltilebilir. 1709 numaralı yapı ise resmi olarak Fall Creators Update ancak Fall Creators Update ile Windows 10 Mobile'a bir özellik geldiğini söyleyemeyiz. Temel olarak Windows 10 Mobile cihazlar Creators Update ile son özellik güncellemelerini aldılar.

      Yapı numaraları ve kod adlarını basitçe tanıyalım;
      Threshold 1 kod adı 1507 sürümünü oluşturmaktadır. Ancak İşletim sistemi yapı numarası ise 10240'tır.
      Threshold 2 kod adı 1511 sürümünü oluşturmaktadır. Ancak İşletim sistemi yapı numarası ise 10586'dır.
      Redstone 1 kod adı 1607 sürümünü oluşturmaktadır. Ancak İşletim sistemi yapı numarası ise 14393'tür.
      Redstone 2 kod adı 1703 sürümünü oluşturmaktadır. Ancak İşletim sistemi yapı numarası ise 15063'tür.
      Redstone 3 kod adı 1709 sürümünü oluşturmaktadır. Ancak İşletim sistemi yapı numarası ise 16299'dur.
      Redstone 4 kod adı 1803 sürümünü oluşturmaktadır. Ancak İşletim sistemi yapı numarası ise 17101'dir.
      Redstone 5 kod adı 1809 sürümünü oluşturmaktadır. Ancak İşletim sistemi yapı numarası ise 17604'tür.

      Mobil şu anda feature2 adlı ayrı bir halkada ancak bu halka herhangi bir yeni özellik getirmeyi vaat etmiyor. Yalnızca güvenlik ve performans iyileştirmeleri gelecek.

      Microsoft, Redstone 5'in ardından "Redstone" adı ile güncelleme yayınlamayı durduruyor. Bunun yerine 19H1 gibi bir format belirledi. Bu kodda yer alan ilk iki rakam yılın son iki rakamını oluşyuruyor. H ise yarı anlamına geliyor. Sonda yer alan rakam ise güncellemenin yılın hangi yarısında yayınlanacağına göre değişiyor. Yani 19H1'den sonra 19H2 kod adlı güncelleme geliştirilecek. Redstone isimleri birer kod addı, bu ürünler tüketicilere ulaştırılırken daha kolay anlaşılsın diye Creators Update, Fall Creators Update, Nisan 2018 Güncellemesi veya Ekim 2018 Güncellemesi gibi isimlerle tüketiciler için yeniden adlandırılıyorlar.
      1. Ziyaretçi Kurban
        Ziyaretçi Kurban
        14 Ekim 2018 14:17
        Gerçekten harika bilgiler şimdi kafamda oturdu diyebilirim. Feature2 varsa feature1 neyi simgeliyordu bilginiz var mı Tolga Hocam? Birde fall creators uptade adı ama aynı zamanda ona bisan 2018 güncellemesi ni diyoruz yoksa adı normalde fall creators uptade ama nisan ayında geleceği için Türkiye de sadece biz mi diyoruz nisan 2018 güncellemesi diye. Çok soru soruyorum kusura bakmayın hocam. Herşey için çok teşekkürler. Ben hep şöyle anlıyordum mesela redstone 4 genel adı ama bu iki büyük güncelleme ile verileceği için ilkinin adını mesela creators uptade ikincisinin adı fall creators uptade kendi içinde de boyle ayrılıyor diye anlıyordum hep. (redstone4 creators uptade nisan 2017 tarihinde çıkartılıyordu mesela, ikincisi de redstone4 fall creators uptade ekim 2017 tarihinde çıkartılıyordu mesela bu örnek gibi anladım hep ama yanlış anlamışta olabilirim. :(
  3. harun
    harun
    14 Ekim 2018 13:41
    Birde uygulamadan atma sorunları var yoksa telefonlar guzelde
  4. yusufask
    yusufask
    14 Ekim 2018 18:59
    Bence onlarda pişman mobiledan birden çekildiklerine de belli etmiyorlar. İleride surface phone gibi telefonlarla gelirler mi bilinmez. Keşke çekilmeselerdi her şey farklı olurdu. Nokia Lumia 1520 kullanıyorum.

    Redstone 2 1703 sürümünde 15063.xxxx de ve hala iyi gidiyor. Yalnız bir sorun var ekran parlaklığını kıstığımda düşük ayarda olunca 30 sn sonra ekranı karartır öyle kapatır ya hani. İşte ekran tekrar yükselip öyle kapanıyor tam tersi oluyor. Bir türlü düzelmedi bu hata kullanan varsa hala bir baksın.
    1. harun
      harun
      14 Ekim 2018 19:19
      1520 icin 1709 yuklemiştim ben iyiydi
  5. Harun
    Harun
    14 Ekim 2018 21:13
    MOBİL DE İNSTEGRAM HATASI VAR BENDE İNSTEGRAMA GİRİNCE DİREK KAMERA ACILIYOR SONRA GERİ TUSUNA BASINSA DUZELİYOR AMA HER GİRİŞTE BUNU YAPMAK ZORUNDAYIM YARDIM EDECEK KİMSE YOKMU TELEFONU 2.EL ALDIM 640 XL ALDIGIMDAN BERİ BÖYLE
    1. Ali
      Ali
      15 Ekim 2018 19:30
      instagram şuan herkesde aynı bug (hata) var sistemde. son güncelleme ile bir geldi gitmedi... fazla hikaye izleyince de atıyor mesela... tabi bu instagram ekibinin hatası ilgilenmiyorlar. PC de ki uygulamada mesela foto yükleyemiyorsun ama windows tablet de olan uygulamasından yüklendiğini söylediler. Birde telefonlarsa sistem gereksinimlerinde 2GB yazıyor bana çok garip ya Lumia 950 den başka Lumia telefonlarda 2GB ram yok ki ? Facebook uygulamasında da aynı. inanın anlamak zor bu şirketleri. aslında sebebi belli kullanıcı sayısının az olması... Ama yinede milyonlarca insan kullanıyor el atsalar iyi olur.
      1. harun
        harun
        15 Ekim 2018 21:15
        Aynen öyle probleç buyuk el atsalar iyi olur
  6. Tarık Özgün Güner
    Tarık Özgün Güner
    24 Ekim 2018 10:02
    Microsoft mobil tarafta benim için bitmiştir, aldığımız telefonların ikinci el değeri de kalmadı, android'e iOS a devamlı güncelleme yayınlarlar uygulamalarında, kendi telefonlarına bir cacık yok, insanları kandırdılar deli gibi reklam yapıp fiyatı ucuz tutarak, eğer çıkartacaklarsa yeni telefonlarına Windows Phone kullanıcılarına özel bir indirim gelmezse, önünden bile geçmem, alırım Huawei keyfime bakarım.
  7. mehmet ali
    mehmet ali
    8 Kasım 2018 23:09
    https://wileyfox.com/products/wileyfox-pro bu telefon alınır mı ? ne dersiniz ? instagram twetter vatsap kullanıyorum. bunda da kullanabilirim herhalde. Lumia mı yenilemiş gibi düşünüyorum.
    1. Tolga Altaş
      Tolga Altaş
      9 Kasım 2018 10:53
      Söyleyebileceğim tek şey; hayır. Windows 10 Mobile'a şu anda yapacağınız herhangi bir yatırımın ileriye dönük bir getirisi olmayacak. Sistemden en zor kopanlardan birisi de benim, işletim sistemine nasıl bir duygusal bağ ile bağlandığınızı anlayabiliyorum ancak bazı gerçekleri de görmezden gelemeyiz. Windows 10 Mobile öldü. Microsoft'un önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde (belki de ilk yarısında) katlanabilir telefon/bilgisayar çıkartması bekleniyor. Sitedeki arama butonunu kullanarak Microsoft Andromeda hakkında daha fazla bilgiye erişebilirsiniz. Şimdilik idareten farklı bir işletim sistemine yönelin, eğer Microsoft Andromeda ilginizi çekerse ana paranızı o zaman kullanırsınız.
      1. mehmet ali
        mehmet ali
        12 Kasım 2018 23:31
        -Windows 10 Mobile'in öldüğünü ben de kabul ediyorum. linkini paylaştığımtelefonla, bu işletimsisteminin piyasadaki artıklarıyla (yani eskiyecek kalan uygulamaları ile) 2 yıl daha kullanabiliriz diye düşünüyordum.
        -Düşünüyordum diye yazdım çünkü 9 kasımda y.dışı telefonlara olan verginin 500liraya çıkarıldığını gördüm. ve tüm hayallerim yıkıldı. zira 70pound bence çok makul bir fiyattı.

        -Katlanır telefon, surface phone vs vs ye gelince ben oradan umutlu değilim. Microsoftun bizi yanlız bıraktığını düşünüyorum. Çıkacak olan yeni işletim sisteminin, bu belki andromeda olur windowsone olur adı her neyse tüm platformlarda aynı çalışan işletim sistemi işi pek uygulanabilir değil. Buna en yakınını yine microsoft yaptı windowsphone ve windows8 serileri ile.

        -telefona gelince ; çıkacak olan bu modeloldukça fiyatlı olacak, hem dolar bazında hem tl bazda. ve yeni bir işletim sisteminin diğer 2 rakibi piyasaya bu kadar hakimken başarılı olması için çok agresif bir pazarlama stratejisi geliştirmesi gerekecek ve bu da fiyat kısmıyla çatışacak. ben microsoftun yine işe yazılım yönünden devam edeceğini düşünüyorum.Tabii uzun vadede herşey yerini maalesef google'a bırakacak.